Portfolio

 

Op deze pagina kun je de vóór en na foto's zien van de verschillende klussen die ik gedaan heb. Het waren hele uiteenlopende klussen. Van het opnieuw indelen van een keuken, tot het opnieuw inrichten van een kantoor. Ook heb ik kledingkasten en ladekasten opnieuw logisch ingericht. Kleding gesorteerd op kleur, zodat je snel dat witte truitje kunt vinden die zo mooi staat op die roze broek. Daarnaast heb ik een aantal boekenkasten mogen ontspullen en de boeken alfabetisch en op kleur terug gezet. 

Tijdens mijn baan in loondienst heb ik ook een kantoorartikelenkast opnieuw ingericht en ingedeeld en een kantoor gerestyled.

Vanwege privacy redenen deel ik alleen geselecteerde foto's van mijn 'solutions', als mijn klant daar expliciet toestemming voor heeft gegeven. 

Woonkamerkast organizen

In vijf jaar tijd "stroomt" een kast vol. Er wordt van alles even snel neergelegd en het werd steeds voller en lastiger om nog iets te vinden. We hebben de kast plank voor plank leeggehaald. De boeken verdeel in categorieën en ze daarna op grootte terug geplaatst. Op die manier zijn boeken sneller terug te vinden en oogt het ook mooier. De kookboeken bij de kookboeken en ook de romans kregen een eigen plek. Op de nog beschikbare ruimte hebben we daarna een paar mooie items geplaatst om naar te kijken. De losse verzorgingsproducten gingen grotendeels naar de badkamer en alleen de spullen die dagelijks gebruikt worden mochten terug in de kast. Deze hebben we in een mooie mand gedaan. Niet zichtbaar, maar wel onder handbereik. Achter de deurtjes (keukenkant) zat een groot gedeelte van de spullen al in doorzichtige plastic bakken. Dat hebben we snel even bijgewerkt en de dozen weer terug geplaatst. Wat vaak gebruikt wordt op de hoge planken en de spullen die heel soms nodig zijn onderin de kast. In vijf uur tijd hebben we de kast flink onder handen genomen. 

Voor het organizen

Voor het organizen

Knutselkast organizen 

Voor het organizen

Na het organizen

Werkplekorganizing

Voor het organizen

Na het organizen

Keuken ontspullen en opnieuw indelen

Voor het organizen

VOLLE AANRECHT ONTSPULLEN, OPRUIMEN EN INRICHTEN RUIMTE MAKEN KOKEN MET PLEZIER

Na het organizen

FRSI AANRECHT MET RUIMTE OM TE KOKEN

Voor het organizen

VOLL LADES ZIJN ONOVERZICHTELIJK

Na het organizen

BAKJES EN MANDJES IN JE KEUKENLADE RUIMT OP

Praktijkruimte / werkkamer inrichten

Voor het organizen

KANTOORRUIMTE INRICHTEN
KANTOORRUIMTE ONTSPULLEN

Na het organizen

FIJNE WERKPLEK
GEZELLIGE KANTOORRUIMTE

Kledingkast opnieuw indelen

De oude situatie


De kleding was al door de klant uitgezocht. Ik heb het opnieuw opgevouwen en items logisch bij elkaar gelegd. De spullen die niet in deze kast thuis horen gingen naar een andere plek.


KLEDINGKAST ONTSPULLEN EN INRICHTEN

De nieuwe situatie

De dekbedhoezen op de bovenste plank uitgezocht. Alleen de tweepersoons dekbehoezen bleven liggen. De stapels opnieuw gevouwen. Onderin de kast de schoenen netjes in hun dozen en ook de laarzen kregen een betere plek.

Eén dag keuken organizing 

Voor het organizen

KEUKENORGANIZING

Na het organizen

KEUKEN INRICHTEN

Voor het organizen

Na het organizen

VOL AANRECHT IS ONGEZELLIG EN ROMMELIG
KOFFIE EN THEEHOEK MAKEN IN JE KEUKEN

Voor het organizen

Na het organizen

VOLLE KEUKENLADES
OPGERUIMDE KEUKENLADES

Voor het organizen

Na het organizen

PANNEN IN JE LADE
EEN LADE MET ALLEEN KRUIDEN

De bijkeuken

De oude situatie 

In de bijkeuken zijn drie planken aan de muur bevestigd. Alle overbodige spullen zijn weggehaald, de spullen die niet gebruikt werden gingen naar de kringloop. De voorraad is van de grond en het aanrecht gehaald en op de planken gezet. De schoonmaakspullen en de stofzuiger zijn uit de garage gehaald en in de bijkeuken gezet. Alle spullen die nodig zijn om kleding te wassen zijn boven de wasmachine geplaatst. Handig, alles lekker bij de hand! 

De nieuwe situatie 

Deze klant kreeg een wisbordje en een weekmenu met mijn logo erop kado. Ze werden beide gelijk in gebruik genomen. Niets staat een opgeruimde keuken en bijkeuken meer in de weg! In totaal zijn er twee grote dozen (met toestemming van de klant) naar de kringloop gegaan. 

Werkkamer ontspullen 

De oude situatie

De nieuwe situatie

In twee uur tijd hebben we het bureau leeggehaald. Spullen die niet thuishoren op een bureau naar de juiste plek verplaatst. Items die niet meer gebruikt gaan worden in een doos gedaan, zodat het naar de kringloop gebracht kan worden. Twee brievenbakjes met papieren uitgezocht. Aan het eind een mooi leeg bureau waaraan gewerkt kan worden!

Woonkamer opnieuw inrichten

De oude situatie

De woonkamer staat erg vol. De klant wilde het graag huiselijk en gezellig hebben, maar nu staan en liggen er veel te veel spullen. Wat de klant zeker niet wil is dat het kaal en ongezellig is. We beginnen bij de voorste ramen. We halen de spullen eruit en de klant bepaalt meteen of hij het wil houden, of dat het naar de kringloop kan. We richten de vensterbanken gelijk opnieuw in naar de smaak van de klant. Ik let erop dat kleuren en items bij elkaar passen, maar laat de klant beslissen. Nadat de beide vensterbanken gedaan zijn, oogt het al een stuk rustiger en zijn de items beter op elkaar afgestemd. De spullen die de klant niet meer terug wilt plaatsen, zetten we gelijk in een kratje. Als we klaar zijn breng ik dat naar de kringloop. 

De nieuwe situatie

Alle overbodige spullen die de klant ook niet meer mooi vindt staan, halen we weg. We kiezen voor twee kleuren voor de losse kussentjes op de bank. Tijdens het organizen komt de klant erachter dat hij goudkleurige items mooi vindt. De nieuwe basiskleuren zijn nu donkergrijs, geel/ goudkleur en groen (planten). De kist die in de gang staat wordt in de woonkamer geplaatst. Hier kan het speelgoed voor de neefjes en nichtjes in. Netjes opgeruimd en uit het zicht. We zetten dezelfde kleur items bij elkaar. In iedere vensterbank zijn de spullen beter qua kleur op elkaar afgestemd. De eettafel wordt iets verplaatst. Als we klaar zijn ziet de kamer er ruimer uit, frisser en rustiger. Het hele huis komt op deze manier meer tot zijn recht. De klant heeft nu meer het gevoel dat het zijn huiskamer is en komt nu ook echt thuis. 

Tv meubellades opnieuw inrichten

De oude situatie

De twee lades zitten overvol en er ligt van alles door elkaar. Eerst wordt de onderste lade onder handen genomen. We halen alles eruit en bepalen gelijk of het straks weer terug gaat in de lade. De spullen die er niet in thuis horen leggen we apart. Daarna wordt de bovenste lade leeggehaald. De spullen die er niet thuis horen worden apart gelegd, zodat het in één keer naar de juiste ruimte gebracht kan worden. 

De nieuwe situatie

De bovenste lade is nu voor de kaarsen, waxinelichtjes en een bakje waar kaartjes in zitten. Het is nu ook duidelijk welke spullen in deze lade horen. Doordat er nu mandjes in staan is het ook makkelijker om items op de juiste plek terug te leggen. De onderste lade wordt ingericht voor spellen, controllers, kabeltjes en items die daar mee te maken hebben. 

Kan ik jou ook helpen met opruimen, ontspullen en opnieuw inrichten? Plan geheel vrijblijvend een afspraak met me in.

Handige informatie

ElliesSolutions.nl

Slachthuisstraat 201

9713 ML Groningen

(06) 25 50 16 76