ElliesSolutions » Werk met mij

Het pakket dat zorgt voor meer Ruimte, Structuur en Rust

Zittend op de bank met een kopje thee en een tijdschrift kijk jij met een stralende glimlach om je heen. Je woonkamer ziet er sfeervol, opgeruimd en gezellig uit. Alle spullen hebben een eigen plek er is ruimte in je kasten, je woonkamer en in je hoofd. Je huis volledig opgeruimd binnen binnen anderhalf dag. Dit is waar jij altijd van gedroomd hebt!

Alle ballen in de lucht

Jij, de werkende man of vrouw, met een gezin heeft heel wat ballen in de lucht te houden. Naast je gezin en je baan blijft er weinig tijd over om de ruimtes in je huis op te ruimen en het opgeruimd te houden en daar raak je heel gefrustreerd en moedeloos van.

 

De realiteit

Soms lukt het na een dag zwoegen de boel aan de kant te krijgen, maar omdat je geen structuur en systeem hebt, is het na een paar dagen al weer een zooitje. Sleutels zijn niet te vinden als je snel weg moet en als je dochter naar ballet moet, zoek je je een slag in de rondte naar haar balletschoenen. Waarom ligt alles steeds door elkaar? en blijven de kasten niet netjes ingedeeld!! Je wordt er soms zo ontzettend moedeloos en heel gefrustreerd van. Het brengt zoveel onrust en stress en dat heeft zijn weerslag op je humeur. Als er onverwacht visite langskomt mieter je alles snel achter dichte deurtjes. Want oh, je moet het toch allemaal netjes en op orde hebben. Hoe doen al die andere ouders dat toch? en waarom lukt het jou nou toch niet??

Is dit herkenbaar voor je?

  • Regelmatig ruzie in huis over wie wat zou moeten opruimen

  • Veel stress en onrust  door rondslingerende spullen

  • Urenlang opruimen, spullen verplaatsen, zonder het gewenste resultaat 

  • Geen idee hoe en waar te beginnen?!

  • Lastig om spullen weg te doen

Iedereen heeft het in zich om het thuis

op orde te hebben......

Je moet alleen even weten waar en hoe je moet beginnen. Daarin is het goed om te kijken welke manier en systeem goed bij jou en je gezin past. Zodra je weet hoe je efficiënt kunt opruimen en indelen open je elke deur met een glimlach. Ik help je daar met alle liefde bij, daarom heb ik deze pakketten ontwikkelt. 

Je wilt graag:

  • Rust & ruimte

  • Tijd om te ontspannen

  • Fijne sfeer in huis 

  • Ruimtes en kasten logisch en praktisch ingedeeld

  • Een heerlijke thuiswerkplek 

  • Hulp voor, tijdens of na je verhuizing

Pakket "Alles op zijn plek"

  • kennismakingsgesprek van één uur

  • 5 uur organizing *

  • overtollige spullen (passend in mijn auto) neem ik mee naar de kringloop

  • telefonisch contact of e-mailcontact bij vragen tussen de afspraken

  • nazorg: evaluatie en plan van aanpak voor de toekomst

  • na twee weken neem ik telefonisch contact met je op om te horen hoe het gaat 

  • reiskosten en reistijd binnen een straal van 25 km, daarna €0,21 per km, inclusief parkeerkosten 

* extra uren bij te boeken á € 55,00 per uur

Mijn werkwijze

Eerste contact

Tijdens het eerste contact via de telefoon, of mail kun jij je vragen aan mij stellen. We bespreken jouw situatie en als het van beide kanten goed voelt, plannen we een kennismakingsgesprek. 

Kennismakingsgesprek

Het kennismakingsgesprek duurt één uur, verplicht je tot niets en er worden ook geen kosten in rekening gebracht. Tijdens dit gesprek luister ik vooral naar jou en wil ik horen waar je graag hulp bij wilt en tegenaan loopt. Daarna ga ik thuis rustig nadenken over hoe en waarmee ik jou het beste kan helpen. Dit zet ik voor je op papier en mail ik aan je. Voldoet dit aan jouw wensen en je hebt er een goed gevoel bij, dan plannen we de eerste werkafspraak. 

Werkafspraken

Tijdens de eerste werkafspraak gaan we elkaar leren kennen en kijken of we goed kunnen samen werken. Hierbij is het belangrijk dat we jouw doelen gaan bereiken en jouw wensen vervullen. Ik kan je adviseren en begeleiden bij het maken van keuzes. Je beslist altijd zelf over je spullen! Ik ga je vragen stellen waardoor je gaat nadenken en misschien toch tot andere inzichten komt. Samen bedenken we oplossingen die voor jou werken en die voldoen aan jouw huidige situatie, wensen en mogelijkheden. Mocht de eerste werkafspraak naar onze beide tevredenheid verlopen, dan gaan we verder met elkaar aan de slag. 

Nazorg

Tussen de werkafspraken door kun je altijd telefonisch, of via WhatsApp contact opnemen voor een snelle tip of advies als je vastloopt. Na de laatste werkafspraak stuur ik je altijd een afsluitende mail met tips zodat je het altijd nog een keer rustig kunt nalezen, of even weer kunt opfrissen. Na twee weken plannen we een telefonische evaluatie. We bespreken dan hoe het gaat en dan kun je ook nog vragen aan me stellen.

Maatwerk

Vaak is het maatwerk en kijk ik samen met jou hoe ik jou het beste kan helpen. Een Kick-off startpakket kan al voldoende zijn en soms heb je meer aan een uitgebreider "Alles op zijn Plek" pakket. Neem vrijblijvend contact met me op om te horen wat de mogelijkheden voor jou zijn. 

Zij gingen je voor 

"Nadat ik alweer een tijdje alleen woonde raakte vooral mijn keuken in de loop van tijd langzaam "verstopt" en dus overwoog ik om Ellie in te schakelen. Ik had een goed intakegesprek gehad, maar het was voor mij de eerste keer dat ik een professional organizer inhuurde en je weet dan toch niet helemaal wat je kan verwachten. Het is me echter zeer goed bevallen. Als Ellie merkt dat ze de ruimte krijgt, neemt ze meteen de touwtjes in handen. Ze werkt heel systematisch en is goed voorbereid op het "ontspullen". Tegelijkertijd gaat er niks zomaar meteen weg, maar ze laat je als het ware zien hoe het ook kan. Ik heb persoonlijk altijd wel wat moeite met het wegdoen van dingen, maar tegelijkertijd besefte ik dat ik bepaalde spullen jarenlang niet had gezien, dus hoeveel waarde heeft het dan echt... We hebben wel 7 uur lang doorgewerkt en alhoewel Ellie bijna al het werk deed was ik doodop na afloop. Ellie bruiste echter nog; 'Ik krijg er energie van'. Je weet eigenlijk zelf ook wel dat het nou eens echt tijd wordt dat je dingen aan moet pakken, maar zoals zij zich ertoe kan zetten dat lukt mij gewoon niet alleen - als ik zelf bijvoorbeeld kastjes leeghaal ben ik vrij snel het overzicht kwijt en schiet ik in de stress. Ik ben erg blij met de nieuwe situatie. Het oogt niet alleen netter en rustiger, maar ik merk dat alles nu ook zoveel praktischer is in het gebruik en alles heeft een logische plek gekregen." 

Jan

"Dankzij Ellie geniet ik elke dag weer van mijn heerlijk opgeruimde keuken. Alles schoon en handig op zijn eigen plek en het ziet er weer leuk uit.... Na 20 jaar was mijn keuken volkomen dichtgeslibd en aangezien ik niet meer zo goed uit de voeten kan een bron van ergernis. Koken was van hobby een last geworden. Schoonhouden een hele klus. Keuken was hard aan renovatie toe (nieuwe apparatuur en aanrechtblad al besteld) maar ik wist niet waar te beginnen met opruimen. Slapeloze nachten. Tot ik op internet Ellie ontdekte. Afspraak gemaakt, ze kon al heel snel. Heel goed en gezellig intakegesprek. Ze kan goed luisteren! Wat voor mij de doorslag gaf was dat ze niet alleen een plan maakt, maar dit ook zelf uitvoert. Echt heerlijk om met Ellie te werken. Feestje! Ik deed wat ik kon en Ellie alles wat ik niet kon (heel veel). Ze is niet alleen steengoed in opruimen, maar heeft ook een opgeruimde natuur. Ze maakt t makkelijk om dingen weg te gooien en ruimte te creëren, ook in je hoofd. Ze werkt keihard! Petje af voor wat ze allemaal gedaan heeft. Ze geeft heel veel handige tips. En als extra bonus brengt ze de overbodige spullen ook nog voor je naar de Kringloop. Ik kan haar wel zoenen zo blij ben ik. En koken is weer een hobby!"

Mieke

"Ellie laat op een heel plezierige manier zien hoe je vrij simpel verandering kan aanbrengen, waardoor meer overzicht ontstaat en geeft tips om een logische plek voor spullen te vinden. Zij toont begrip dat ik moeilijk dingen kan weg doen, maar dwingt mij na te denken, waarom ik iets zou willen houden. Wat levert het mij op? Welke voor- en nadelen heeft het weggooien? Het heeft mij aan het denken gezet en het geeft inspiratie om structureel dingen aan te pakken." 

Frederique

Ik help jou aan een opgeruimd huis, zodat er meer tijd overblijft om te ontspannen en te genieten van vrije tijd, hobby's en elkaar.

 

Opruimen en structuur aanbrengen doe ik als sinds ik een jong meisje ben. Altijd was ik kasten en ruimtes logisch en handig aan het indelen en het gezellig aan het maken in huis. Het is iets wat me van nature goed afgaat, net als denken in oplossingen en kansen zien.

 

Ik geloof dat iedereen kan leren opruimen en in een gezellig huis kan wonen dat voelt als een echt thuis. Als jij je omringt met spullen die passen bij de fase van je leven waarin je nu bent, zul je meer genieten, ruimte ervaren en met liefde wonen. 


Veel gestelde vragen

1. Gaan er spullen weg zonder mijn toestemming?

Nee natuurlijk niet. Het is jouw huis, jij beslist.

 

2. Moet ik van tevoren gaan opruimen?

Liever niet, helemaal niet nodig. Het is juist handig als ik zie hoe het er "normaal" uitziet. Op die manier kan ik me een beter beeld vormen van je huidige situatie. 

 

3. Blijft het netjes als jij weer weg bent?

Zeker, we bedenken samen een systeem dat bij jou past, voor jou werkt. Het is wel aan jou om het dan ook toe te passen.

 

4. Moet ik van tevoren mandjes kopen?

Nee, na het ontspullen en indelen kun je beter zien wat je nodig hebt om het opgeruimd te houden. Pas daarna kun je mandjes aanschaffen.

 

4. In hoeveel tijd dan een kast of ruimte ingedeeld worden?

Dat hangt af van hoeveel spullen je hebt, hoe groot de kast of de ruimte is en wat jouw wensen zijn. Belangrijk hierbij is ook hoe snel jij beslissingen neemt en afstand kan doen van spullen die je eigenlijk niet meer gebruikt. De gemiddelde tijd die gerekend kan worden voor een kast is 2-3 uur en een ruimte tussen 4 - 8 uur.

Contact

Heb je nog een andere vraag, of wil je graag door mij teruggebeld worden, vul dan het onderstaand formulier in.