ElliesSolutions » Over mij

Ik ben Ellie Jelsema

Professional organizer 

In 2020 ging ik mijn passie volgen

Hoi, ik ben Ellie, jouw professional organizer. Ik help jou aan een opgeruimd huis en handig ingedeelde kasten en ruimtes, zodat je geen tijd meer kwijt ben aan zoeken en je niet meer ergert aan overvolle kasten en rondslingerende spullen. Alles krijgt een eigen vaste plek, hoe fijn is dat? Het gaat je rust brengen en overzicht geven. Daardoor zul je meer tijd overhouden voor jezelf, je gezin en ontspanning. Mijn jarenlange ervaring als secretaresse helpt me om vooruit te denken, gestructureerd te werken en het overzicht te bewaren. Ik denk graag in oplossingen, oplossingen die bij jou passen, waardoor jij opgeruimd kunt wonen en werken. 

"Mocht je orde willen in de chaos, dan is Ellie zeker aan te raden" Grietje Pol.

Wie ben ik

Als persoon ben ik enthousiast, optimistisch en creatief. Ook ben ik een gevoelsmens, kan ik goed luisteren en me inleven in andere mensen. Ik hou van kleur om me heen, de natuur ingaan en wandelen op het strand. Geboren ben ik in een klein dorpje, Zandeweer. Op mijn zesde verhuisden we naar Appingedam, waar ik tot mijn negentiende jaar gewoond heb. 

Organizen zit in mijn bloed

Mijn moeder vond het vroeger lastig om de kasten logisch en netjes in te delen. Als jong meisje zag ik bij een vriendinnetje keurige stapeltjes kleding in haar kledingkast en ik was verkocht. Dat wilde ik ook. Ik ging naar een kledingwinkel om te zien hoe kleding netjes opgevouwen werd en vanaf toen begon ik kasten en lades structureel en per categorie in te delen. Ik was op zoek naar rust, structuur en houvast en vond dat op die manier. Daarna ben ik altijd bezig geweest met inrichten, kleur en sfeer aanbrengen. Ik wilde een veilige ruimte om me heen creëren waarin ik rust vond en helemaal mezelf kon zijn. En dat is me helemaal gelukt. 

Dromen en passies

In de loop der jaren ben ik steeds dichter bij mezelf gekomen en heb ik ontdekt wat mijn passies en dromen zijn. Mijn huis is smaakvol en met liefde ingericht, biedt ruimte om te ontspannen en heeft sfeer doordat er een evenwicht is van spullen, kleur en ruimte. Zoeken naar spullen hoef ik bijna nooit, het geeft ruimte en rust als je weet waar je alles kunt vinden. Ik weet hoe ik structuur moet aanbrengen, het sfeervol maken en houden. In de loop der jaren heb ik ook ontdekt wat nou echt mijn smaak is en goed bij mij past en waar ik gelukkig van word.

Mijn eerste baan

Mijn werkend leven startte in de horeca. Ik kreeg een zomerbaantje in een restaurant waar boten aanlegden en ik besloot hiervoor een opleiding te gaan doen. Na een aantal jaren gewerkt te hebben als serveerster, merkte ik dat het me steeds meer ging tegenstaan. Werken in de weekenden, met feestdagen... Eigenlijk altijd werken wanneer anderen als ontspanning uit eten gingen. Ik besloot een opleiding tot receptioniste / telefoniste te gaan volgen, ging stage lopen bij het arbeidsbureau en vond via hen een baan als receptioniste / telefoniste bij de Marktkauf. Na drie jaar was dat ook niet echt een uitdaging meer en ik nam ontslag om voor uitzendbureau's te gaan werken als secretaresse. Dat was een goede stap voor mijn ontwikkeling. Op deze manier zag ik veel bedrijven van binnen, deed veel (mensen)kennis op en merkte dat ik me steeds sneller kon aanpassen en thuis voelen bij een nieuwe werkgever. Terwijl ik al werkte als secretaresse ging ik een avondstudie als directiesecretaresse / managementassistente volgen en heb deze met succes afgerond. Nu had ik een diploma én werkervaring. Na een aantal tijdelijke banen, belande ik bij mijn huidige werkgever en hier ben ik nu meer dan 13 jaar werkzaam als secretaresse. Ik werd moeder van een zoon en een dochter, maar ben altijd blijven werken. Na meer dan tien jaar, besloot ik opnieuw dat het weer tijd werd voor wat anders. Na wat zelfonderzoek kwam ik uit bij het beroep van professional organizer. Tijdens de opleiding merkte ik al dat ik thuiskwam... Dit was het, dit past echt bij mij! Mijn hele leven ben ik al bezig met structuur en overzicht aanbrengen, spullen logisch opruimen, kasten en ruimtes praktisch en functioneel indelen. En toen wist ik het, dit is het! Na het behalen van mijn certificaat besloot ik om een eigen bedrijf te starten naast mijn baan als secretaresse. En mijn droom kwam uit....

Kansen creëren & je dromen leven

Op mijn huidige werkplek zag ik dat niet iedereen goed is in indelen, organiseren en overzicht houden. Ik volgde een workshop "Interne Business Organizer" bij de school voor organizing en was verrast. Ik besloot om in gesprek te gaan met mijn leidinggevende om te kijken of ik dat binnen mijn huidige werkplek zou kunnen gaan doen. Nadat ik een plan geschreven had, HR om toestemming vroeg, heb ik akkoord gekregen. Ik ga nu via mijn baan in loondienst de opleiding doen en daarna een pilot opzetten bij mij op de afdeling. En nu komen twee werelden samen.... Hoe tof is het dat ik in mijn baan in loondienst en in mijn eigen bedrijf kan gaan doen waar mijn hart sneller van gaat kloppen...Organizen! 

Samenvattend: creëer je eigen droomhuis & leven, neem die eerste stap!

Hier lees je wat anderen over mij zeggen.

organiseren en structuur aanbrengen

Weetjes over mij

  • Echt ontspannen kan ik pas als alles op zijn plekje ligt en ik ruimte om me heen ervaar.
  • Tijdens de wandelingen met mijn hondjes Daisy en Sofie maak ik mijn hoofd leeg.
  • Lezen doe ik graag, maar ik heb er helaas niet zoveel tijd meer voor.
  • Elke zondag ontbijten we uitgebreid met warme broodjes uit de oven aan een mooi gedekte tafel.
  • Ik heb een zoon Julian (14 jaar) en een dochter Jasmijn (13 jaar). 
  • Ik droom van wonen in een Tiny House. Een huis dat ik zelf gekocht heb en dat midden in het groen staat. 
  • Rose en groen zijn mijn lievelingskleuren.
  • In het weekend kijken we een film en dan drink ik graag een glaasje rode wijn. 
  • Het eerste wat ik in de ochtend drink is een cappuccino en een glas water.

Zullen we eens bellen?

Benieuwd naar mij en of ik je verder kan helpen? Laten we eens bellen.

Neem hier contact met mij op.