ElliesSolutions » Over mij

Ik ben Ellie

Professional organizer 

In 2020 ging ik mijn passie volgen

Hi, ik ben Ellie, jouw professional organizer. Ik help jou aan een opgeruimd huis en handig ingedeelde kasten en ruimtes, zodat je geen tijd meer kwijt ben aan zoeken en je niet meer ergert aan overvolle kasten en rondslingerende spullen. Alles krijgt een eigen vaste plek, hoe fijn is dat? Het gaat je rust brengen en overzicht geven. Daardoor zul je meer tijd overhouden voor jezelf, je gezin en ontspanning. Mijn jarenlange ervaring als secretaresse helpt me om vooruit te denken, gestructureerd te werken en het overzicht te bewaren. Ik denk graag in oplossingen, waardoor jij opgeruimd kunt wonen en werken. 

"Mocht je orde willen in de chaos, dan is Ellie zeker aan te raden" Grietje Pol.

Wie ben ik

Als persoon ben ik enthousiast, optimistisch en creatief. Ook ben ik een gevoelsmens, kan ik goed luisteren en me inleven in andere mensen. Ik hou van kleur om me heen, de natuur ingaan en wandelen op het strand. Geboren ben ik in een klein dorpje, Zandeweer. Op mijn zesde verhuisden we naar Appingedam, waar ik tot mijn negentiende jaar gewoond heb. 

Organizen zit in mijn bloed

Mijn moeder vond het vroeger lastig om de kasten logisch en netjes in te delen. Als jong meisje zag ik bij een vriendinnetje keurige stapeltjes kleding in haar kledingkast en ik was verkocht. Dat wilde ik ook. Ik ging naar een kledingwinkel om te zien hoe kleding netjes opgevouwen werd en vanaf toen begon ik kasten en lades structureel en per categorie in te delen. Ik was op zoek naar rust, structuur en houvast en vond dat op die manier. Daarna ben ik altijd bezig geweest met inrichten, kleur en sfeer aanbrengen. Ik wilde een veilige ruimte om me heen creëren waarin ik rust vond en helemaal mezelf kon zijn. En dat is me helemaal gelukt. 

Dromen en passies

In de loop der jaren ben ik steeds dichter bij mezelf gekomen en heb ik ontdekt wat mijn passies en dromen zijn. Mijn huis is smaakvol en met liefde ingericht, biedt ruimte om te ontspannen en heeft sfeer doordat er een evenwicht is van spullen, kleur en ruimte. Zoeken naar spullen hoef ik bijna nooit, het geeft ruimte en rust als je weet waar je alles kunt vinden. Ik weet hoe ik structuur moet aanbrengen, het sfeervol maken en houden. In de loop der jaren heb ik ontdekt wat nou echt mijn smaak is en goed bij mij past en waar ik gelukkig van word.

Mijn eerste baan

Mijn werkend leven startte in de horeca. Ik kreeg een zomerbaantje in een restaurant waar boten aanlegden en ik besloot hiervoor een opleiding te gaan doen. Na een aantal jaren gewerkt te hebben als serveerster, merkte ik dat het me steeds meer ging tegenstaan. Werken in de weekenden, met feestdagen... Eigenlijk altijd werken wanneer anderen als ontspanning uit eten gingen. Ik besloot een opleiding tot receptioniste / telefoniste te gaan doen en ging werken als receptioniste / telefoniste. Ook dat was na een poosje niet echt een uitdaging meer en ik nam ontslag om voor uitzendbureau's te gaan werken als secretaresse. Dat was een goede stap voor mijn ontwikkeling. Op deze manier zag ik veel bedrijven van binnen, deed veel (mensen)kennis op en merkte dat ik me steeds sneller kon aanpassen en thuis voelen bij een nieuwe werkgever. Terwijl ik al werkte als secretaresse ging ik een avondstudie als directiesecretaresse / managementassistente doen. Na een aantal tijdelijke banen, belande ik bij mijn huidige werkgever en hier ben ik nu meer dan 13 jaar werkzaam als secretaresse. Ik werd moeder van een zoon en een dochter, maar ben altijd blijven werken. Na meer dan tien jaar, besloot ik opnieuw dat het weer tijd werd voor wat anders. Na wat zelfonderzoek kwam ik uit bij het beroep van professional organizer. Tijdens de opleiding merkte ik al dat ik thuiskwam... Dit was het, dit past echt bij mij! Mijn hele leven ben ik al bezig met structuur en overzicht aanbrengen, spullen logisch opruimen, kasten en ruimtes praktisch en functioneel indelen. En toen wist ik het, dit is het! Na het behalen van mijn certificaat besloot ik om een eigen bedrijf te starten naast mijn baan als secretaresse. En mijn droom kwam uit....

Kansen creëren & je dromen leven

Op mijn huidige werkplek zag ik dat niet iedereen goed is in indelen, organiseren en overzicht houden. Ik volgde een workshop tot intern business organizer en ik besloot om in gesprek te gaan met mijn leidinggevende en te kijken of ik dat binnen mijn huidige werkplek zou kunnen gaan doen. Nadat ik een plan geschreven had, HR om toestemming vroeg, heb ik akkoord gekregen. Ik ga via mijn werk de opleiding doen en daarna een pilot opzetten bij mij op de afdeling. En nu komen twee werelden samen.... Hoe tof is het dat ik in mijn baan in loondienst en in mijn eigen bedrijf kan gaan doen waar mijn hart sneller van gaat kloppen...Organizen! 

Samenvattend: creëer je eigen droomhuis & leven, neem die eerste stap!

Hier lees je wat anderen over mij zeggen.

organiseren en structuur aanbrengen

Ontspanning

Echt ontspannen kan ik pas als alles op zijn plekje ligt en ik ruimte om me heen ervaar. Ook tijdens de dagelijkse wandelingen met mijn hondjes Daisy en Sofie maak ik mijn hoofd leeg. Ik ben dol op warme broodjes uit de oven en samen met mijn twee kinderen ontbijten op zondagochtend aan een mooi gedekte tafel. Ik droom van wonen in een Tiny House. Een huis dat ik zelf gekocht heb en dat midden in het groen staat. Voor mij is dat het ultieme geluk, wonen op een eigen plek met alleen spullen om me heen die nut hebben en op hun eigen plek liggen. Of mijn kinderen dat over een paar jaar ook zien zitten, is nog de vraag… Voor nu is het nog een droom .. die hopelijk uitkomt!

Wat ik voor jou kan doen

Ik geloof dat iedereen kan leren opruimen en in een gezellig huis kan wonen dat voelt als een echt thuis. Soms heb je het van huis uit niet meegekregen, komt het door een nare periode in je leven (scheiding, ziekte, ontslag of overlijden) dat je het niet allemaal meer zo op orde hebt. Terwijl je dat wel graag wilt. Als een relatie uitgaat heb je vaak even tijd nodig om weer jezelf te worden en heb je ook tijd nodig om je huis weer helemaal van jou te maken. Opruimen, ontspullen en loslaten is daar een onderdeel van. Ik kan jou  helpen van jouw huis een plek te maken waar je graag bent en waar alles zijn eigen vaste plekje heeft. Dankzij mijn systeem ben je minder tijd kwijt aan opruimen en zoeken naar spullen en hou jij meer tijd over voor ontspanning, je passies en wordt jouw droomhuis of ideale werkplek werkelijkheid!

Zullen we eens bellen?

Benieuwd naar mij en of ik je verder kan helpen? Laten we eens bellen.

Neem hier contact met mij op.