Home » Testimonials » Portfolio

De nieuwe situatie

Op deze pagina vind je een selectie van vóór en na foto's. Vanwege privacy redenen deel ik alleen geselecteerde foto's van mijn 'solutions', als mijn klant daar expliciet toestemming voor heeft gegeven. 

 

Praktijkruimte / werkkamer inrichten

De oude situatie

De nieuwe situatie

De oude situatie

De nieuwe situatie

Kledingkast opnieuw indelen

De oude situatie

De kleding was al door de klant uitgezocht. Ik heb het opnieuw opgevouwen en items logisch bij elkaar gelegd. De spullen die niet in deze kast thuis horen gingen naar een andere plek.


De nieuwe situatie

De dekbedhoezen op de bovenste plank uitgezocht. Alleen de tweepersoons bleven liggen. De stapels opnieuw gevouwen. Onderin de kast de schoenen netjes in hun dozen en ook de laarzen kregen een betere plek.



Eén dag keuken organizing 

Voor 

Na het organizen

 

Op de vensterbanken zijn items geplaatst die functioneel zijn en mooi om naar te kijken. De prachtige koffiemolen springt nu meer in het oog en komt helemaal tot zijn recht in de koffie en theehoek. Het oogt nu een stuk rustiger en gezelliger. Aan het begin van het aanrecht is nu een koffie en theehoek. In de bovenste lade ligt alles wat met koffie en thee zetten te maken heeft. In de lade eronder zitten de koffie en theekopjes. De  laatste lade is ook helemaal leeggehaald. Alle spullen zijn verhuisd naar een een plek waar ze thuis horen. 

De borden, kommetjes die dagelijks worden gebruikt zijn bij elkaar in de bovenste lade gezet. Makkelijk om te pakken omdat je niet zo diep hoeft te bukken en deze lade bevindt zicht in het midden van het aanrecht. In de onderste lade bevinden zich nu de salade bakken en de kleinste bordjes. De saladebakken stonden tussen de pannen in de hoekkast met het draaicarrousel voor de pannen.

De tweede besteklade is nu ingericht als kruidenlade, handig zo dicht naast het fornuis. De kruiden stonden en lagen op drie verschillende plekken. Alleen de kruiden die dagelijks gebruikt worden staan naar het fornuis op het aanrecht. De elektrische apparaten zoals een staafmixer en het tosti-apparaat liggen nu bij elkaar in een lade. 

Alleen de spullen die met schoonmaken te maken hebben staan nu in het kastje onder de gootsteen. Alle extra afwasborstels, sponsjes en schoonmaakdoekjes liggen netjes opgeborgen in een plastic bak. Bovenop is dan nog plek voor de keukenrollen o.i.d. 

De apothekerskast is leeggehaald. Alles wat over datum was of niet gebruikt zou gaan worden ging weg. Alle producten staan ingedeeld per vak. De vorraadbussen heb ik voorzien van een label. Nu hoef je ze niet eerst open te maken om te zien wat erin zit.

Ook het kastje boven de koelkast / combioven is leeggehaald. Alle bier, wijn en frisdrankglazen staan nu netjes bij elkaar. 

De bijkeuken

De oude situatie 

In de bijkeuken zijn drie lange planken aan de muur bevestigd. Alle overbodige spullen weggehaald, de lege flessen teruggebracht naar de supermarkt. De spullen die niet gebruikt werden gingen naar de kringloop. De voorraad is van de grond en het aanrecht gehaald en op de planken gezet. Ook de schoonmaakspullen zoals de dweil, de emmer en de stofzuiger zijn uit de garage gehaald en in de bijkeuken gezet. Ook zijn alle spullen die nodig zijn om kleding te wassen boven de wasmachine geplaatst. Handig alles lekker bij de hand! 

De nieuwe situatie 

Deze klant kreeg een wisbordje en een weekmenu met mijn logo erop kado :). Ze werden beide gelijk in gebruik genomen. Niets staat een opgeruimde keuken en bijkeuken meer in de weg! In totaal zijn er twee grote dozen (met toestemming van de klant) naar de kringloop gegaan. 

Werkkamer ontspullen 

De oude situatie

De nieuwe situatie

In twee uur tijd hebben we het bureau leeg gehaald. Spullen die niet thuis horen op een bureau naar de juiste plek verplaatst. Items die niet meer gebruikt gaan worden in een doos gedaan, zodat het naar de kringloop  gebracht kan worden. Twee brieven bakjes met papieren uitgezocht. Aan het eind een mooi leeg bureau waaraan gewerkt kan worden!

Woonkamer opnieuw inrichten

De oude situatie

De woonkamer staat erg vol. De klant wilde het graag huiselijk en gezellig hebben, maar nu staan en liggen er veel te veel spullen. Wat de klant zeker niet wil is dat het kaal en ongezellig is. We beginnen bij de voorste ramen. We halen de spullen eruit en de klant bepaalt meteen of hij het wil houden, of dat het naar de kringloop kan. We richten de vensterbanken gelijk opnieuw in naar de smaak van de klant. Ik let erop dat kleuren en items bij elkaar passen, maar laat de klant beslissen. Nadat de beide vensterbanken gedaan zijn, oogt het al een stuk rustiger en zijn de items beter op elkaar afgestemd. De spullen die de klant niet meer terug wilt plaatsen, zetten we gelijk in een kratje. Als we klaar zijn breng ik dat naar de kringloop. 

De nieuwe situatie

Alle overbodige spullen die de klant ook niet meer mooi vindt staan, halen we weg. We kiezen voor twee kleuren voor de losse kussentjes op de bank. Tijdens het organizen komt de klant erachter dat hij goudkleurige items mooi vindt. De nieuwe basiskleuren zijn nu donker grijs, geel/ goudkleur en groen (planten). De kist die in de gang staat wordt in de woonkamer geplaatst. Hier kan het speelgoed voor de neefjes en nichtjes in. Netjes opgeruimd en uit het zicht. We zetten dezelfde kleur items bij elkaar. In iedere vensterbank zijn de spullen beter qua kleur op elkaar afgestemd. De eettafel wordt iets verplaatst. Als we klaar zijn ziet de kamer er ruimer uit, frisser en rustiger. Het hele huis komt op deze manier meer tot zijn recht. De klant heeft nu meer het gevoel dat het zijn huiskamer is en komt nu ook echt thuis. 

Tv meubellades opnieuw inrichten

De oude situatie

De twee lades zitten overvol en er ligt van alles door elkaar. Eerst wordt de onderste lade onder handen genomen. We halen alles eruit en bepalen gelijk of het straks weer terug gaat in de lade. De spullen die er niet in thuis horen leggen we apart. Daarna wordt de bovenste lade leeg gehaald. De spullen die er niet thuis horen worden apart gelegd, zodat het in één keer naar de juiste ruimte gebracht kan worden. 

De nieuwe situatie

De bovenste lade is nu voor de kaarsen, waxinelichtjes en een bakje waar kaartjes in zitten. Het is nu ook duidelijk welke spullen in deze lade horen. Doordat er nu mandjes in staan is het ook makkelijker om items op de juiste plek terug te leggen. De onderste lade wordt ingericht voor spellen, controllers, kabeltjes en items die daar mee te maken hebben. 

Het toilet

De oude situatie 

Er staan veel spulletjes en prulletjes. Het oogt vol en rommelig. 

De nieuwe situatie

De kunstplantjes en de andere overbodige items zijn weggehaald. Ook het kleedje onder het toilet. Nu komen de mooie vloertegels beter tot hun recht en is het ook makkelijker om de vloer te dweilen en schoon te houden.